fredag 12 november 2010

Dream on!


Måste byta ut sadlarna vi har till hästarna... Varken Nellies eller Silvers är optimala för deras ryggar. Suck... Will it never end?

Silver har en Pessoa som förvisso följer ryggen bra, men den lämnar ingen plats till att sätta mer muskler. Nellies Albion har djupaste pnkten för långt bak vilket gör att jag hamnar i bakvikt. Inte bra för ryggen!

Snälla tomten jag vill ha...






Amerigo Cortina Dressage
For longer withers with straighter backs and slightly rising top lines.

Tyvärr inte gratis.

och...




Amerigo Vesuvio Jumping
For straighter backs, and slightly rising top lines. Longer withers with straighter backs.

Inte riktigt gratis den här heller...

Vad jag däremot ska vänta och se, är om Albion-sadeln passar till Silver när han har fått bygga på sig mer. Knappast troligt med min tur.

Men om någon är intresserad så har jag en Pessoa Blythe Tait, hopp, till salu. Har även en County Competitor, dressyr, som jag vill bli av med.

1 kommentar:

  1. Välkommen till sadelletardjungeln. Den är svår att hitta rätt i...Har ju precis bestämt mig för en Childeric och det känns bra. Hoppas dock att hon inte kommer att muskla om sig jättemycket, för är jag tillbaka där jag började, blä.

    Har också en sadel för mycket just nu, en Wintec Pro Dressage...

    SvaraRadera