tisdag 30 november 2010

Bananflugornas drottning.


Vi har blivit invaderade av bananflugor! Så fruktansvärt irriterande dessa kryp är. Inte nog med att de har ravepartyn i fruktskålen, nejdå. De verkar även ha bordellinspirerad swingersklubb i slasken också. Som dom förökar sig!

Men nu har jag listat ut hur jag ska knäcka fanstygen. Hjälpen var inte långt borta. På nedersta hyllan i skafferiet om jag ska vara precis.

Det verkar inte bättre än att de har samma dragelse till rödtjut som jag. Skillnaden är att de blir fulla OCH drunknar.

Bra undervisning för barnen också. Drick inte alkoholhaltigt när du är på sjön. Du hamnar snabbt på djupt vatten och sjunker.

Så hur många flugor i en smäll? Ca 400.

5 kommentarer:

  1. Du måste ta och visa dom "fråga bertil", då han visar med myrorna på en barkbåt hur det går verkligt illa när sprit är inblandat!

    SvaraRadera
  2. Testa att ställa fram en liten skål med vatten, en skvätt vinäger och några droppar diskmedel. De dör som flugor.

    //järnladyn

    SvaraRadera
  3. Anonym: En klassiker!

    Järnladyn: Kul att du tittar in! Ja, jag såg det tipset också, men hade ingen vinäger. Men rödvinet fungerar ypperligt. Det enda är att jag är lite småsnål om det.

    SvaraRadera
  4. Fast grejen är diskmedlet. Det tar bort ytspänningen eller nåt, så de inte bara är och sippar av vinet utan dras ned i djupet och drunknar.

    //järnladyn

    SvaraRadera
  5. Hade diskmedel i vinet... ;-) Häxblandning mao!

    SvaraRadera