lördag 27 november 2010

Den som har mest grejer när han dör vinner!


Nu är det dags att rita ett kors i taket!

Dagen har spenderats i 110-fart i schtaan. Julklappar till barnens 12 kusiner är inhandlade, samt en del till våra egna ungar. Det har inte hänt sen Jesus glupe på snibben! Jag brukar alltid handla typ den 23:e.

Här i huset så har vi som julmorgonstradition, att tomten kommer med de kläder som barnen ska ha under dagen och kvällen. Det har ju varit ganska enkelt för tomtemor under tidigare år att hitta något passande, men det blir allt svårare! Därför frågade jag mina 14-åriga tvillingar ifall de fortfarande hade tillit till tomten och hans fru, när det kommer till att vara moderiktig och hipp.

Och hör och häpna! De ville ABSOLUT att paketet skulle ligga vid fotänden på morgonen! Jag tappade en av hakorna där, måste jag säga...

Tack och lov för HM säger jag bara. Kläder till en 8åring, två 14-åringar och en 17-åring (vår utbytesstudent), fanns där. Alltihop! Och snyggt var det också, samt att det inte står skrivet JUL över dem. De kan således ha kläderna annan tid också. Fantastiskt! Amazing! Brilliant!

Även har vi löst födelsedagspresenterna till The Twins också. 5 dar förtidigt fick de välja sig en ny mobil. Mycket nöjda döttrar!

Fast nu börjar snart the week of hell... Svärfar fyller den 1 dec. Twinsen den 2:a. Syrran den 3:e och maken blir 40 den 4:e. Vidare har vi nån i mitten och några runt jul. Lägg lite julmat på det, så kan ni gissa om mina jeans passar sen...

Fast å andra sidan, då börjar ju mellandagsrean!

2 kommentarer: