tisdag 14 december 2010

What a lovely day!


Jag tror jag har världens bästa jobb! 'Mina' ungar i klassen är helt underbara, och vi har så mycket roligt ihop. Även om målet med mitt jobb är att jag ska 'jobba bort' mig själv, så kan jag ibland tänka att jag skulle vilja stanna typ, för evigt. För även om barnen ger mig många gråa hårstrån per dag, så är det inget mot vad jag får tillbaka. Per timme! Fantastiskt!

Idag kom även mamman till det ena barnet med en gourgeous juluppsättning blommor som hon arrangerat själv. Bara som tack för att vi finns för just hennes barn. Visst är det underbart, så säg!?

Nå, väl hemma blev det snabbt tillbaka till verkligheten då 1 soffa och 4 ton hö skulle lastas in och staplas. Soffan behövde jag bara hjälpa till med att kånka in i syrrans hus, men höet... -18 grader och en lättsvettad kvinna gjorde att det ångade ut ur lastbilens innandöme. Skönt med en varm dusch efteråt? JA!

Nu blir det till att åka in till sporthallen och titta på dottern som blev kallad till volleyns div. 1 träning. Hon var jättestolt över det. Så även jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar