torsdag 2 december 2010

Julångest.


Nu har julklappen som jag specialbeställt kommit! Så himla bra den blev!!
Hoppas bara att den passar vederbörande.

Jag är en sån som väldigt gärna vill ha julklappar. Många. Tycker att det är jättejobbigt när det kommer kanske 2 eller 3 och så är paketet både till jag och maken... Jag vill ha egna! Jag älskar att öppna paket och jag tycker inte att det är en riktig jul utan ett julklappsberg. Vad det sen är i spelar ingen större roll. Jag blir lika glad åt en egendrejad stenklump, som en tidningsprenumeration, som en kristallskål.
Har provat tjata ner mannen i huset och har verkligen förklarat att jag vill att vi köper till varann, men han är benhård. '-Nej, vi lägger pengarna på en resa'. eller '-Nej, vi ska renovera istället'. Gråt och tandagnisslan. Det blir nog en julklappslös helg igen.

(Så därför har jag köpt 2 julklappar åt mig själv alldeles i hemlighet.)

God Jul Jessica önskar Jessica

3 kommentarer:

  1. Härligt att du tar tag i saken själv! :D

    SvaraRadera
  2. I love it! Det finns inget bättre än julklappar, då jag, tyvärr, nu på äldre dagar inte verkar ha varit så snäll, brukar jag, precis som du, köpa egna julklappar. Tur att jag är snäll med mig själv.

    SvaraRadera
  3. @lipan: man ska skaffa sig det man vill ha... ;-)

    @Hanna: Man ska vara det. Snäll med sig själv!

    SvaraRadera