torsdag 30 december 2010

Mångfald.


Annandag jul hade vi bjudit in vänner på middag. Vi var sammanlagt 17 personer och det var 4 olika nationaliteter. Eller egentligen 5, då jag räknar mig och mina föräldrar och syskon mer som samer.

Så här var fördelningen.

6 svenskar
4 samer
1 tyska
1 thailändare
5 polacker

Tom´s mamma hade med sig sin fantastiska rödbetssoppa med hemmagjorda tortellinis, en polsk variant av borsjtj, så det frossade vi på som kvällsmat. Jag tror de flesta kissade rött dagen efter!

Det som också faschinerar mig är att, om viljan att förstå varandra är större än rädslan för ett annat språk och kultur, så kan människor kommunicera ganska bra. Oavsett nationalitet.

Vi gillar olika!

4 kommentarer:

  1. Ok,

    men jag gillar inte att vi tänker olika:

    GE MIG RECEPTET!

    =)

    SvaraRadera
  2. Eller är det så att du tänker, men inte jag? ;)

    Receptet:

    Riv morötter och stek dem litegrann. Jag brukar ha i lite knaperstekt bacon också. Blanda ihop, he ner räkost, rör om, fiskbuljongtärning, creme fraiche, späd med grädde. När soppan puttrat ett tag, så lägger jag i räkor just innan servering.

    Ät inte ihjäl er!

    SvaraRadera
  3. Thanks..

    Några mått eller är det bara att höfta?

    Hugs and kisses!

    SvaraRadera
  4. Till en förp. räkost brukar jag ha ca 6 morötter 1,5 pkt bacon. Men höfta, det blir nog bra!

    Puss!

    SvaraRadera