torsdag 27 januari 2011

Så jävla irriterande!


Morsan har fått ett krav på trängselavgift i Stockholm! Morsan vill inte ens köra i Umeå!
1 person påstås ha kört brorsans gamm-volvo genom tullarna utan att betala 10 kr.

Jag ringde Transportstyrelsen för att påpeka felet, och vill att de ska ta bort den. Får då till svar att jag är skyldig att betala beloppet ändå, och om jag vill överklaga beslutet måste jag skicka ett mejl till Skatteverket med svar på diverse punkter.

Det gjorde jag!



Hej!

Skulle vilja att ni tog en titt på följande ärende.



    * bilens registreringsnummer: EXX XX1
    * datum för skattebeslutet: December 2010
    * datum för de passager som du begär omprövning för: 2010-12-22
    * anledning till att du begär omprövning: Bilen har stått på gården i Västerbottens inland, ca 100 mil från Stockholm hela vintern. Jag tror inte ens bilen varit söder om Sundsvall, sen den byggdes 1982. Vidare är bilen i sådant skick att en person i sina sinnens fulla bruk inte ens skulle köra den till närmsta stad 12 mil bort. Ännu mindre troligt i -25 grader.
  
    * ditt namn och din adress. ---

Vad jag inte kan förstå är varför jag måste gå genom denna krångliga procedur, samtal till transportstyrelsen, e-mejl till er, när jag inte ens har gjort något fel. Och till sist, vem ska jag debitera för min mertid på detta ärende? Skickas fakturan till skatteverket eller transportstyrelsen?

Med vänlig hälsning.

1 kommentar:

  1. lillebror, minsta allså ;)27 januari 2011 kl. 17:04

    väldigt positivt att ja int ens ha vinterdäck till han, dessutom 1,5 liter miln, en ljudnivå i kupén som ä direkt livshotande å man riskera kolmonixidförgiftning vid färd me stängd ruta!

    SvaraRadera