söndag 23 januari 2011

Dag 7 – Min bakgrund


Jag antar att det ska handla om min hästbakgrund här.

Jag har hållit på med hästar i nästan hela mitt liv. I det stora hela kan man säga att jag är allt igenom självlärd, men givetvis har jag stor hjälp av min kompis och tränare Vickan.

Men de hästar jag haft genom åren, med nått uppehåll då och då är:

Emma. B/C-ponny Hade henne i 3 år. Stackars häst, men hon lärde mig mycket.
Monke. B/C-ponny. Hingst. Hade en anings problem. Hade honom i 3 månader.
Zorroman Sv. varmblod. Hade honom i 2.5 år. Min första storhäst.

Malibu Sv. varmblod. Hade honom i 7 år. Svart som natten.
Frida Belwin Sv. varmblod. Hade henne i ca 2 månader. Helgalen, om man får säga så.
Verona Girl. Sv. varmblod. Hade henne i ca 6 månader.Tyvärr inte längre pga olika omständigheter.

Herkules. Halvblod. Hade honom i 3 år. Min älskling, min klippa, mitt allt.
Nicke Shettis. Har haft honom nu i 9 år. And still going strong.
Rigel Pål.  Nordsvensk travare. Hade honom i 3 år. Vi ville inte samma saker, så han såldes.
Agassi. Connemara. Hade honom i 3 år. Flickornas blyge farbror som var oerhört snäll. Går nu som lektionshäst på mindre ridskola i länet, och charmar de äldre eleverna av stolen.
Capricorn. Halvblod. Hade honom i 3 år. Barnens professor och lärare.
Seekamp´s Nostalgi. Hannoveraner. Har haft henne i ca 2 år nu, och hon är min bäste lärare hittills.
Silver Sparkling C. Halvblod. Har haft honom i snart 3 månader. Petras häst.

Man kan väl inte säga att jag rider enligt den engelska läran. Jag utgår mer från Centrerad ridning, TTEAM och akademisk ridkonst. Men man kan väl mer säga att det är ett ihop-plock av det som känns rätt för oss.

Men kul har vi och det är väl det som är meningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar