måndag 10 januari 2011

Från 0918 till 08 och tillbaka.


Har haft en jättehärlig weekend i Stockholm med hela familjen. Showen We will rock you var riktigt bra, och kan rekommenderas.
På vägen till Cirkus blev taxin före oss påkörd av en spårvagn, men tack och lov 'gick det bra'. Ingen omkom i alla fall. Men nog tror jag de var rejält chockade och mörbultade. Chaffisen såg inte riktigt pigg ut i ögonen när maken och vår chaufför hjälpte honom ut ut bilen.Min puls hann gå upp i många knop och jag började febrilt gräva efter räddningsdropparna som jag har i handväskan, men varken jag eller de inblandade i olyckan behövde nån dos.

Vidare gick vi på stan. Lite shopping hanns det med. På ridsportbutiken Hästbiten köpte jag ett mossgrönt superfint schabrak från Equiline för halva priset.






Dottern köpte en HV Polo jacka till halva priset. Skitsnygg!!

Vi var också in på en jättehäftig liten butik som sålde jättehäftiga retro-grejer. En del gammalt, men mycket nyproducerat i härlig stil och form. Jag köpte ett läppglans. Men det var mest för burkens skull. Där stod det: Queen och fucking everything, och jag tyckte det passade så bra in på mig. Jag känner det nämligen så på mina bra dagar...

Köpte även en present till Sis som så snällt ställt upp som häst- och hundvakt.


Jag hann även med att klippa mig, bli spilld kaffe på när vi var på restaurang, bli lotsad helt galet av vår dotter som besitter lika mycket lokalsinne som en gatsten, samt bli riktigt irriterad på den dåliga snöskottningen i stan.

Men roligt hade vi!

1 kommentar:

  1. Låter som en härlig resa!

    Sv: Hihihi, tur du kan stilla abstinensen på något vis! ;-)

    SvaraRadera