måndag 31 januari 2011

Dag 11 – Hästbloggar jag läser


Jag följer inte så himla många hästbloggar, men det är ett par som jag kikar in hos dagligen, och det är:

International Showjumping - Här får du följa en tjej som är väldigt ambitiös, noggrann, mycket kunnig och som till råga på det också är jättetrevlig. Dels skriver hon om sitt hästägande och sin ridning, dels lite mer privata inlägg, men till största delen handlar bloggen om utrustning. Hon är också i startgroparna till att öppna sin egna internetbutik, och det ska bli ett sant nöje att frossa i allt snyggt som kommer att säljas. En blogg väl värd att läsa!

Showjumper - Ung drivande tjej med eget hästföretagande. Trevlig, ambitiös och kunnig. Har alltid mycket spännande på gång i sin blogg, allt från byteskategori till novellstafett, vilken ska bli spännande att läsa, med läsare som författare. Fina bilder blandas med kortare och längre blogginlägg, vilket gör bloggen intressant att läsa!


Båda bloggarna uppdateras flera gånger per dag. Innehavarna är duktiga på att svara på kommentarer, och de har båda en attityd som gör att man som läsare känner sig välkommen.

2 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket för dom fina orden om bloggen det värmer:)

    SvaraRadera
  2. Sist jag red var på ett fullblod som är 173 centimeters galopphäst.

    Vi började "sakta" och mitt X sa att detta är en lite ivrig galopphäst som sticker om jag släpper tyglarna, så att jag fick hålla bestämt, inte hårt i tyglarna.

    Jag är allergisk och började nysa och vad händer? Jag tappar båda tyglarna och hästjävlen började galoppera givetvis och jag håller på att trilla av men den fortsätter. Den springer och springer och jag tror jag skall dö och håller om halsen/manen på hästen samt i sadeln i ungefär en minut då hästen slutar galoppera och är helt svettig, jag också. Hjärtat gick i 180 alltså.

    Bakom mig efter ett tag kommer mitt x ridande och skrattandes. Hon hade kissat på sig för hon tyckte det såg så jävla roligt ut.. mmm. Fifan!

    Krams
    Albin Loán
    -----
    P.S. * Hoppas du diggar min musik * D.S.
    Albin Loán @ Spotify eller på Youtube

    SvaraRadera