söndag 16 januari 2011

3 tuggor till!


Ibland känns det som om man inte gör annat än att laga mat! När middagen är avslutad så är det dags att börja förbereda nästa matintag. Samma sak dagarna i ända. Känns det som i alla fall. Mat är ju ändå ett rätt viktigt inslag i livet, och för tjejer i tonåren som tränar i genomsnitt 5 dagar i veckan, är det ännu viktigare!

De äter som hästar, och SKA göra det!

Problemet jag känner är att det är svårt att variera sig, när det kommer till olika rätter. Det är lätt hänt att det blir samma och samma och nå liknande på det.
Jag vill att det ska vara lättlagat, näringsriktigt och gott.

Ni får väldigt gärna komma med förslag!

4 kommentarer:

  1. blopalt? men då måst ni bju jag ;)

    SvaraRadera
  2. Å gud så gott! Synd att inte barnen är så förtjusta i det. Men jag hör av mig den dan!

    SvaraRadera
  3. haha men barna kan ju äta nå annat, gör ett riktit storkok!

    SvaraRadera
  4. Gör en fyra-veckorssallad eller vanlig grönsallad, sen serverar du en ugnsstekt falukorv med pesto genovese, mozzarella, soltorkade tomater och färska tomater på och sen ett hemmagjort pär-mos! "mums!"

    SvaraRadera