torsdag 17 februari 2011

Tala i tungor?


I kväll har ma och pa varit på hockeybesök. Till middag åt vi stekt fläsk och plättar, eller tunnpannkaka som en del kallar det. Pappa hade också med sig 6 rentungor som han kokade, och jag tror att det är bland det godaste som finns! Tror att jag ska göra vitpalt i morgon i spadet, och så ska vi festa loss! Fast Lena var lite skeptisk och jag tror inte att hon smakade. Men det kanske inte är så konstigt...

Idag har jag fått tag på en sadel som jag ska prova på Silver. Den såg jättefin ut, men jag tyckte att den såg så olika ut i bossorna. Måste ta till experthjälp i morgon. Jag har också köpt en ny sadel till mig själv idag. Eller ny, begagnad, ny för mig. Nu måste jag bara få sälja min gamla...

Hästarna fortsätter att gå på dubbel kvällsranson, då termometern återigen sjunkit till -28 grader. Hur kul är det på en skala? I ridhuset går det inte heller att vara då vattnet frusit så manegen går inte att vattna. 2 varv i skritt och du har en kraftig dammdimma. Nyttigt? NOT!

Nu ska jag bädda ner yngsta dottern och mig själv i dubbelsängen. Måste ju ha lite sällskap i vinterkylan då maken är i New York.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar