fredag 4 februari 2011

Dag 13 – Om jag skulle vara tvungen att byta häst med nån skulle jag välja


Oj, så svårt! Men är jag tvungen så...

byns ridskola står ett privatägt sto. En liten fjordingflicka som är så vansinnigt fin! Varje gång jag träffar stoet och dess ägare, så kan jag inte hålla mig från att berömma och tala om hur fin den hästen är. Det är kanske därför ägaren går en liten omväg när jag kommer, för hon ser de lystna blickarna jag kastar på stoet.

En annan häst som jag skulle kunna tänka mig är en av Eva-Kristina Petterssons. Hennes Frost skulle jag kunna ta över vilken dag i veckan som helst! (OM jag nu var absolut tvungen att byta med någon.) Jag har fått äran att rida honom en gång, och även om han inte är stor till storleken så kändes det som om jag satt på självaste Zeus häst. Vilken fröjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar