torsdag 24 februari 2011

När du får oväntat besök.


När jag kom hem berättade ena dottern att de hade haft besök. Det hade knackat på dörren och hon hade ropat att det var bara att komma in. Inget hände, men strax därpå knackade det på fönstret. Dottern öppnar och in kommer en kvinna.

- 'Jag skulle vilja titta mig omkring i huset.'
- 'Nja, det vet jag inte.' säger dottern.
- 'Jag gifte mig här för 34 år sen, och jag skulle vilja se hur det ser ut nu.'
- 'Men vad vill du se?'
- 'Det räcker med nedervåningen.'
- 'Nej, du får nog vänta tills mamma kommer hem kring halv 4.'

Då vänder kvinnan om, och utan ett ord går hon ut ur huset. Men vad trodde hon? Bara för att huset en gång varit publikt, att hon bara kan klampa in?

Eller som dottern misstänkt sa:
 - 'Hon var konstig och hade en väska som hon lätt kunde proppa full med grejer!'

Duktig kicka! Lika misstänksam som mamma.

3 kommentarer:

  1. klockrent det där med väskan!!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilken superfin blogg du har! Jag följer dig på Bloglovin och skulle bli jätteglad om du vill följa mig också :)

    SvaraRadera